Kies- en Tandpijn – Wat U Moet Doen Als U Hier Last van Hebt

kiespijn

Wat te doen bij last van kiespijn / tandpijn?

Kies- of tandpijn is gewoon een algemeen voorkomende klacht, toch? De oorzaken zijn talrijk. Maar vandaag bent u precies op de juiste pagina beland over ‘wat te doen bij kies- of tandpijn’. Hier kunt u allerhande info over deze lastige en pijnlijke klacht terug vinden. Zoals wanneer u met kies- of tandpijn naar de Nood Tandarts moet, huismiddeltjes die u kunt toepassen enz.

Er is één ding dat u niet dient te vergeten, last hebben van kies- of tandpijn is geen ongebruikelijke klacht. In bepaalde situaties gaat de pijn vanzelf over (maar dit gebeurt zelden), en het is meestal beter om een tandarts hier naar te laten kijken.

Voor het krijgen van een beter beeld over kies- en tandpijn hebben we eerst een aantal oorzaken op een rij gezet.

Oorzaken van kiespijn

Pijn en Problemen

Zoals gezegd kent kies- of tandpijn een aantal oorzaken. Eén ding staat van te voren vast,  wanneer u last krijgt van kiespijn dan is dit over het algemeen geen goed teken. In feite is dit het gevolg van een soort complicatie aan een kies of tand die eventueel wordt veroorzaakt door de volgende factoren:

• Cariës (Tandbederf door slechte mondzorg en/of verwaarlozing van het gebit)
  • Abces aan Tand of Kies of in het Tandvlees
  • Ernstige Scheur in Tand of Kies
  • Gebrekkige Tandvleesverzorging
  • Knarsetanden

Symptomen van kiespijn

Wat zijn eigenlijk de klachten bij kies- of tandpijn? Kiespijn kan een scala aan symptomen geven. Hier volgen een aantal van de meest gebruikelijke:

• Lichte tot Acute Pijn in het Tandvlees, Kaak, Tand of Kies
  • Gezwollen Tandvlees of Weefsel Rondom Tand of Kies
  • Koorts
  • Er Ontstaat Een Nare Smaak In De Mond (Veroorzaakt door een ontstoken tand of kies)

Huismiddeltjes tegen kiespijn

Krachtige en Natuurlijke Remedies

Allereerst willen we benadrukken dat het toch raadzaam is om een tandarts te raadplegen bij het hebben van kies- of tandpijn. Desalniettemin kunnen  huismiddeltjes enigszins wat verlichting brengen en misschien zelfs het probleem verhelpen. Maar dit is uiteraard afhankelijk van de oorzaak van de pijn. Vergeet in ieder geval om uw eigen tandarts of de Spoed Tandarts er naar te laten kijken!

Bekijk hier de link naar 23 Huismiddeltjes tegen Tand- en Kiespijn

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!