Trekken van tanden of kiezen

Waarom moet mijn tand of kies worden getrokken?

Goede mondverzorging is erg belangrijk om de tanden en kiezen in een goede en gezonde staat te houden. Helaas kan het soms voorkomen dat het laatste redmiddel is om een tand of kies te verwijderen. Als de tand niet meer te redden is, zorgt de tand of kies in dit geval alleen voor ongemakken zoals pijn, overgevoeligheid en slechte adem.

Het trekken van tanden of kiezen klinkt erger dan het is. We kunnen de tanden of kiezen namelijk trekken door middel van een pijnloze behandeling onder verdoving. Na het trekken van de tand of kies moet er wel voor vervanging worden gezorg. Dit wordt gedaan middels een implantaat. Voor meerdere tanden kan er gebruik worden gemaakt van een prothese. Na het trekken van de tand of kies kan Dental365 u doorverwijzen naar gerennommeerde en ervaren implantologen die uw gebit weer in ere kunnen herstellen.

Kies of tand laten trekken? Hoe werkt dit?

Bij het trekken van tanden of kiezen worden de zenuwen rondom de tand eerst verdoofd. Als de verdoving helemaal goed is ingewerkt en bij de test er geen pijnprikkels meer worden afgegeven rondom de tand kan de extractie van de tand pijnloos beginnen.

De tandarts wikt de tand los door draaiende bewegingen te maken. De tand of kies is vaak al in een slechte staat dus als gevolg van de draaiende bewegingen komt de tand of kies er vaak al snel in zijn geheel uit.  In lastigere gevallen kan het zijn dat de tand of kies er in delen uitgehaald wordt. Door de slechte en zwakke staat van de tand of kies kan het zijn dat deze breekt zodra er aan deze tand met de draaiende bewegingen getrokken wordt.

Hoe de behandeling bij Dental365 ook zal verlopen. Wij zorgen altijd voor een pijnloze en een zo aangenaam mogelijke behandeling.

De reden om een tand of kies te laten trekken heeft vaak een voorkeur om zo snel mogelijk behandeld te worden. Zodra de infectie de tand ernstig heeft beschadigd worden de tandzenuwen aangetast die hevige pijnprikkels kunnen geven (kiespijn of tandpijn) Het te lang rondlopen met deze pijn kan zelfs ondraaglijk worden. Gelukkig kunt u altijd snel terecht bij de spoed tandarts Dental365. Wij zijn een tandarts die u zonder afspraak en in het weekend kunt bezoeken.

U kunt ons 24 uur per dag, en 7 dagen per week bellen om zo snel mogelijk een afspraak in te plannen voor het trekken van uw tand of kies.

Verstandskies laten trekken

Op een gegeven moment is het raadzaam om je verstandskies te laten trekken. Deze kies heeft nauwelijks tot niet een functionele rol in het gebit. Bovendien kan bij het doorkomen van deze kies, wat op latere leeftijd gebeurd, zorgen voor spanning en druk op de kaak. Over het algemeen gebeurd dit tussen de 17 en 25 jaar. Ook is de verstandskies moeilijk te onderhouden en kan zorgen voor ontstekingen en een onaangename geur uit de mond.

Bij voorkeur trekken we de verstandskies voor het 25e levensjaar. Sommige mensen krijgen pas later de doorbraak van hun verstandskies. In dit geval raden we aan deze te laten verwijderen voordat deze helemaal zijn doorgebroken.

We kunnen tijdens een bezoek aan Dental365 een röntgenfoto maken waarop te zien is in hoeverre de verstandskies aan het doorbreken is.