Klachten

Klachtenregeling / Complaints Procedure Dental365

Nederlands - English

Dental365 Klachtenregeling 

De medewerkers van DENTAL365 doen altijd hun uiterste best om u goede zorg en hulp te bieden. Toch kan het zijn dat u achteraf niet volledig tevreden bent over uw tandheelkundige (spoed)behandeling. We hechten veel waarde aan patiënttevredenheid. Uw klachten en opmerkingen nemen wij dan ook zeer serieus. Zo kunnen wij onze zorgverlening verder verbeteren.

Maak uw ongenoegen kenbaar in de praktijk

Niet tevreden? Wanneer u niet geheel tevreden bent over een behandeling, blijft u hier dan niet mee rondlopen. Veel klachten kunnen gebaseerd zijn op miscommunicatie of een verschillend verwachtingspatroon. Wij stellen het zeer op prijs dat u in eerste instantie contact met ons opneemt zodat wij in de gelegenheid zijn om uw onvrede weg te nemen en/of hiervan kunnen leren. De ervaring heeft geleerd dat een groot deel van de klachten op deze manier verholpen wordt.

Klachtenformulier

Hieronder kunt u ons klachtenformulier invullen. De praktijkmanager zal uw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt u uw vraag sturen naar het TIP. Het TIP is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Het TIP is er om patiënten van onafhankelijke informatie te voorzien over de mondzorg. Het TIP is zelf geen klachtenbureau, maar kan u wel advies geven over hoe u om kunt gaan met uw klacht.

Klacht indienen bij erisietsmisgegaan.nl*

Is het met de informatie van het TIP niet gelukt om zelf afspraken voor een oplossing te maken? Dan kunt u een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij erisietsmisgegaan.nl. Meer informatie vindt u via erisietsmisgegaan.nl

*Let op! Dit is van toepassing voor onze mondzorgverleners in loondienst. Voor onze ZZP
behandelaren kan dit een andere organisatie zijn. Wij adviseren u graag welke van toepassing is voor uw situatie. Vaak zijn: 

Na indiening van uw klacht gaat een klachtenfunctionaris met uw melding aan de slag. Hij of zij geeft geen oordeel en doet geen uitspraak over schadevergoeding, maar bemiddelt tussen u en uw behandelaar om samen tot een oplossing te komen. 

Geschillencommissie

Wanneer de klacht niet wordt opgelost met de hulp van een klachtenfunctionaris, kan de kwestie worden voorgelegd aan een geschillencommissie. Wij adviseren u graag welke geschillencommissie van toepassing is voor uw situatie.

 

Dental365 Complaints Procedure

The staff at DENTAL365 always strive to provide you with excellent care and assistance. However, it is possible that you may not be fully satisfied with your dental (emergency) treatment. We place great importance on patient satisfaction. Your complaints and feedback are taken very seriously, as they allow us to further improve our services.

Express Your Dissatisfaction at the Practice
Not satisfied? If you are not entirely satisfied with a treatment, please do not keep this to yourself. Many complaints stem from miscommunication or differing expectations. We highly value the opportunity to address your concerns directly. By contacting us first, we can resolve your dissatisfaction and learn from it. Experience has shown that many complaints can be resolved in this way.

Complaints Form
You can fill out our complaints form below. The practice manager will review your complaint as soon as possible.

Contact the Dental Information Point (TIP)
If you are unwilling or unable to discuss your complaint with us, or if you prefer independent support, you can submit your query to the TIP. The TIP is an initiative of the Royal Dutch Dental Association (KNMT) and provides patients with independent information about dental care. While the TIP is not a complaints office, it can advise you on how to address your complaint.

Filing a Complaint at erisietsmisgegaan.nl
If the TIP's guidance does not lead to a resolution, you can submit a request for mediation at erisietsmisgegaan.nl. More information is available on their website.

Please note! This applies to our salaried dental care providers. For our self-employed practitioners, a different organization may be responsible. We are happy to advise you on which organization is applicable in your situation. Commonly:

  • Dentists are affiliated with the complaints procedure of the KNMT.
  • Dental hygienists are affiliated with the complaints procedure of the NVM.

Once your complaint is submitted, a complaints officer will handle your case. The officer will not pass judgment or make decisions regarding compensation but will mediate between you and your provider to find a solution together.

Disputes Committee
If your complaint cannot be resolved with the assistance of a complaints officer, the matter can be referred to a disputes committee. We are happy to advise you on which disputes committee applies to your situation.

 

Klachtenformulier / Complaints Form Dental365

Dit formulier is alléén bedoeld voor het indienen van uw klacht(en). Voor overige vragen dient u dit contactformulier in te vullen.

This form is only for submitting your complaint(s). For other questions, please fill out this contact form.

Spoed Tandarts? Bel Nu!